بهترین سمان رزینی دوال کیور چینی کدام است؟ معرفی سمان برند Huge

سمان یا cement دندانپزشکی ماده ای است که از ترکیب آب و پودر خاصی تشکیل شده است. از این سمان دندانپزشکی می توان برای ارتودنسی، بریج، ترمیم دندان و... استفاده کرد. امروزه بازار خرید این سمان های رزینی بسیار داغ و پرطرفدار است زیرا هر دندانپزشکی با هر تخصصی به یکی از آن ها نیاز خواهد داشت. سمان های رزینی برای پرکردن دندان، چسباندن اباتمنت ایمپلنت، چسباندن براکت های ارتودنسی و حتی گاهی پانسمان موقت کانال ریشه استفاده می شوند. اما به دلیل تنوع زیاد این مواد در بازار خرید یک سمان خوب و کاربردی گاهی سخت و گیج کننده خواهد بود و آشنایی با ویژگی های آن می تواند شما را در این مسیر همراهی کند.

امروزه با توجه به افزایش قیمت های بازار خرید یک سمان رزینی با کیفیت و با قیمت مناسب دشوار است و همه به دنبال برندی هستند که بتوانند با بهترین قیمت و کیفیت و به راحتی آن را تهیه کنند. امروز با معرفی یک سمان رزینی چینی با نام تجاری HUGE در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید.

سمان چینی ارزان قیمت

سمان رزینی دوال کیور TopCem برند هیوج

ابتدا خالی از لطف نیست که کمی بیش تر با سابقه و تاریخچه شرکت سازنده آشنا شوید. شرکت هیوج در سال 1985 در شانگهای چین تاسیس شد و تا سال 2017، سه مرکز تحقیق و توسعه به طور مستقل در پکن، چینگدائو و ریژائو در چین تاسیس کرده است. این شرکت دارای گواهی ISO13485 است و محصولات آن در سازمان های استاندارد چین، کانادا، ژاپن و بسیاری از کشورهای دیگر  ثبت شده است. سمان رزینی دوال کیور TopCem برند Huge تولید کشور چین برای سمان دائمی پروتزهای دندانی با قدرت بالا و همچنین سمان روکش، بریج، اینله، آنله، ونیر و پست های دندانی و ترمیم سمان های از مواد فلز یا آلیاژ، متال سرامیک، پرسلن و کامپوزیت ساخته شده به کار می رود.

به طور خلاصه ویژگی های این محصول شامل موارد زیر هستند:

  • خاصیت رادیواپاسیته
  • قدرت باند بالا
  • سهولت کاربرد
  • ضخامت کم
  • ماندگاری بالا
  • طول عمر طولانی به علت خواص خواص فیزیکی و مکانیکی عالی
  • کاهش زمان کار برای بیمار به واسطه دوال کیور بودن و ستینگ تایم کوتاه
  • تنوع رنگی

تا به این جا می بینیم که این سمان رزینی دارای هر آن چیزی است که یک سمان رزینی خوب باید داشته باشد. حالا به طور کامل به بررسی هرکدام از این ویژگی ها خواهیم پرداخت.

رادیواپاسیته سمان رزینی TopCem

کار یک دندانپزشکی خوب پس از انجام ترمیم دندان به پایان نمی رسد و نیاز خواهد داشت که بعدها نیز بتواند آن را بررسی کند. برای این کار باید سمانی که استفاده می کنید رادیواپک باشد به این معنی که در تصاویر رادیوگرافی بتوان آن را به طور کامل مشاهده کرد. سمان رزینی هیوج دارای خاصیت رادیواپاسیتی عالی و ثابت شده است و به خوبی در تصاویر رادیوگرافی نشان داده می شود. جالب است بدانید که میزان رادیواپاسیتی سمان هیوج چیزی در حدود 400 درصد و بسیار بالاتر از سایر رقباست.

باندینگ سمان رزینی دوال کیور TopCem

طبق یک آمار و تحقیق بین المللی سمان های زرینی دارای قدرت باند 3.76 تا 6.81 مگاپاسکال به انامل و 4.48 تا 5.59 مگاپاسکال به دنتین دندان هستند. سمان رزینی دوال کیور هیوج مدل TopCem دارای قدرت باند حدودی 5 مگاپاسکال به انامل و حدود 5.1 به دنتین است که از متوسط قدرت باند نیز بسیار بالا تر می باشد. بنابراین می توان با اطمینان گفت که یکی از مستحکم ترین انواع سمان های رزینی موجود در بازار ایران است.

بهترین سمان رزینی دوال کیور

ستینگ تایم سمان رزینی هیوج

همان طور که می دانید سمان ها به صورت لایت کیور، دوال کیور و سلف کیور در بازار عرضه می شوند که نوع دوال کیور آن ها در این بین بالاترین سرعت ست شدن را دارد. این سرعت بالا علاوه بر صرفه جویی در زمان کاری و هزینه، باعث افزایش راحتی بیمار نیز می شود. از طرفی هر سمان دندانپزشکی دارای دو تایم کاری با نام های ورکینگ تایم (زمانی که شما می توانید به فرم دادن و کارگذاری سمان بپردازید) و ستینگ تایم (زمان سفت و کیور شدن سمان) می باشد. سمان رزینی TopCem دارای ورکینگ تایم کمتر از 60 ثانیه و ستینگ تایم 2 دقیقه و 38 ثانیه ای است که در نوع خود یکی از سریع ترین سمان های موجود است.

ضخامت یا فیلم تیکنس (Film Thickness)

موضوع بسیار مهم دیگری در مورد سمان ها این است که با چه مقدار ضخامتی می توانند باند مورد نظر شما را تامین کنند. تصور کنید که برای سمان کردن کرون دندانی نیاز به ضخامت زیادی از یک سمان داشته باشید. در این صورت نه تنها ترمیم شما به مشکل برخواهد خورد بلکه از نظر زیبایی شناختی نیز برای بیمار دردسر ساز خواهد بود. یکی از بزرگترین مزایای سمان رزینی TopCem هیوج این است که با ضخامت بسیار کم در حد 0.25  میلی متر و مطابق با استاندارد های جهانی است.

مقاومت فشاری سمان رزینی دوال کیور TopCem

مقاومت فشاری یکی از مهم ترین فاکتورهای سنجش بهترین سمان دندانپزشکی است. این عدد نشان دهنده میزان فشاری است که یک دندان ترمیم شده می تواند در اثر جویدن یا حتی فشارهایی بر اثر ضریه تحمل کند. طبیعتا هرچه این عدد بالاتر باشد، ماندگاری یک ترمیم نیز بیش تر خواهد بود. سمان رزینی هیوج دارای مقاومت بیش تر از 100 مگاپاسکال بوده و در بین رقبای خود یکی از پر قدرت ترین سمان های رزینی محسوب می شود.

تنوع رنگی و شیدهای متنوع سمان رزینی دوال کیور

تنوع در شیدهای رنگی یک سمان درست مانند تمام مواد ترمیمی نکته بسیار مهمی است، خصوصا اگر این ماده در سطح دندان استفاده شود. سمان رزینی دوال کیور نیز اغلب اوقات در سطح رویی دندان به کار رفته و در صورت عدم تطابق رنگی با دندان بیمار می تواند از زیبایی ظاهر آن بکاهد. یکی دیگر از نقاط قوت سمان رزینی هیوج داشتن 7 شید رنگی مختلف با 3 اپاسیتی متفاوت است که دست شما را برای انتخاب بسیار باز می گذارد. شیدهای رنگی این سمان شامل A1، A2، A3، A0، TR، White Opaque و Universal Opaque می باشد.

جمع بندی

سمان های رزینی امروزه یکی از پرکاربردترین و محبوب ترین مواد مصرفی دندانپزشکی هستند و این امر باعث شده است تا شرکت های تولید کننده زیادی اقدام به ساخت و فروش این مواد کنند. در بازار ایران برندهای متنوعی تولید آلمان، آمریکا، برزیل و کره جنوبی موجود هستند که علاوه بر قیمت های بالا و متغیر، دسترسی نسبتا سخت تری نیز دارند. اما برند های چینی در کنار کیفیت بالا، قیمت مناسب تری نیز به شما ارائه می دهند. هیوج (Huge) یکی از معتبرترین برندهای تولید کننده سمان رزینی دندانپزشکی است که شما می توانید علاوه بر سمان، سایر محصولات آن را نیز از طریق وب سایت فروشگاهی یونیت تهیه نمایید.

برای آشنایی با محصولات بیش تر و اطلاع از آخرین اخبار دنیای پزشکی و دندانپزشکی با آکادمی یونیت همراه باشید.

ساکشن دندانپزشکی؛ از نحوه استفاده تا نگهداری از آن

ساکشن دندانپزشکی؛ از نحوه استفاده تا نگهداری از آن

دستگاه ساکشن دندانپزشکی یکی از مهمترین تجهیزات لازم در یک مطب دندانپزشکی است و کاربرد اصلی آن کاهش و یا از بین بردن آلودگی بین بیمار و دندانپزشک از طریق موتور و سیستم آسپیراسیون است.

آشنایی با کن کاغذی دندانپزشکی

آشنایی با کن کاغذی دندانپزشکی

کن کاغذی دندانپزشکی جهت جذب مایعات، آب و مواد ضدعفونی کننده باقی مانده داخل کانال ریشه استفاده می شود که انتخاب نوع مناسب آن می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی نتیجه درمان اندو بگذارد.

گونه جدیدی از باکتری های دخیل در پوسیدگی دندان کشف شدند

گونه جدیدی از باکتری های دخیل در پوسیدگی دندان کشف شدند

پوسیدگی، شایع ترین بیماری مزمن در کودکان و بزرگسالان در ایالات متحده و در سراسر جهان است. اکنون دانشمندان موفق به کشف باکتری جدیدی شده اند که می تواند سرعت و قدرت پوسیدگی را تا چندین برابر افزایش دهد.

همه چیز در مورد اتوکلاو و نکاتی برای خرید آن

همه چیز در مورد اتوکلاو و نکاتی برای خرید آن

اتوکلاو که از دو کلمه اتو (auto) به معنای خودکار و کلویس (clavis) به معنای کلید تشکیل شده است امروزه از اساسی ترین و مهم ترین وسایل مطب های دندانپزشکی هستند به شرطی که درست انتخاب و خریداری شوند. بیایید اول کمی با این دستگاه آشنا شویم. 

تفاوت K فایل و H فایل دندانپزشکی

تفاوت K فایل و H فایل دندانپزشکی

انتخاب و خرید درست فایل دستی دندانپزشکی همواره یکی از چالش های درمان کانال ریشه برای دندانپزشکان محسوب می شود بنابراین آشنایی با تفاوت های آن ها می تواند کمک بزرگی برای انتخاب صحیح آن ها و یک روت کانال موفق کند.