مشکلات رایج دستگاه لایت کیور دندانپزشکی را بشناسید

لایت کیور یکی از ابزاری است که در زمینه ی ترمیم دندان های پوسیده کمک می کند. همچنین دستگاهی است که به وسیله نور بنفش مواد ترمیمی دندان را سفت می کند. به جرات میتوان گفت که این ابزار از جمله دستگاه های مهم و پر استفاده در مطب های دندانپزشکی است و به وجود آمدن مشکل یا نقص فنی در آن می تواند آخرین چیزی باشد که یک دندانپزشک به آن نیاز دارد. 

با این حال بازهم به وجود آمدن برخی مسائل و مشکلات بدیهی و ناگزیر بوده و در طول سال ها استفاده از تجهیزات و خصوصا دستگاه پرمصرفی مانند لایت کیور حتما مشکلات متعددی برای آن ها ایجاد خواهد شد. برخی از این مشکلات و نقایص نیاز به بررسی تکنسین های متخصص دارند اما برخی دیگر می توانند به راحتی توسط خود دندانپزشک حل و فصل شوند. اما این در صورتی امکان پذری است که نسبت به مشکلات رایج دستگاه لایت کیور خود اشراف کامل داشته باشید و راه حل های برطرف کردن آن ها را بشناسید. 

حالا نوبت به این می رسد که بدانید چه مشکلات متداولی ممکن است برای دستگاه لایت کیور مطب دندانپزشکی شما اتفاق بیفتد!

مشکلات متداول دستگاه لایت کیور

مال اکلوژن چیست و روش های درمان آن کدامند؟

مال اکلوژن چیست و روش های درمان آن کدامند؟

دندان ها نقش بسیار پر رنگی در صحبت کردن، تلفظ کلمات و بلع و هضم غذا دارند. طبیعتا سالم نبودن آن ها می تواند مشکلات جدی و گاهی جبران ناپذیری را برای انسان به وجود بیاورد. دندان ها از زمان پیدایش بشر تا به امروز تغییرات بسیار زیادی داشته اند. اما چرا؟

آشنایی جامع با ارتودنسی و مواد مصرفی آن

آشنایی جامع با ارتودنسی و مواد مصرفی آن

ارتودنسی در واقع راهی برای جابه جا کردن آرام دندان ها یا صاف کردن آن ها به منظور بازگرداندن زیبایی و عملکرد آن ها است. البته ارتودنسی در دراز مدت باعث بهبود سلامت لثه ها و پیشگیری از برخی مشکلات دندان و فک می شود.

سکوبندی آزمایشگاهی چیست؟

سکوبندی آزمایشگاهی چیست؟

سکوبندی آزمایشگاه عبارت است از آماده کردن فضایی مناسب برای چینش دستگاه ها، ملزومات و تجهیزات آزمایشگاهی. به زبان ساده تر، به مجموعه کابینت بندی ها و میزهای کاری که در هر آزمایشگاه وجود دارد سکوبندی گفته می شود.

5 نکته مهم برای انتخاب و خرید دستگاه اپکس فایندر

5 نکته مهم برای انتخاب و خرید دستگاه اپکس فایندر

اپکس فایندرها علاوه بر داشتن دقت بالا توانسته اند محدودیت های عکس های رادیوگرافی را نیز از سر راه بردارند و فرایند درمان کانال ریشه به کاری بسیار راحت تر و دقیق تر تبدیل کنند.

رابردم دندانپزشکی چیست و چگونه از آن استفاده می شود؟

رابردم دندانپزشکی چیست و چگونه از آن استفاده می شود؟

رابردم دندانپزشکی در واقع یک صفحه پلاستیکی کشی مربع شکل است که برای جدا کردن دندان یا ناحیه در حال درمان از سایر مناطق دهان و لب های بیمار بر روی دندان ها نصب می شود. رابردم به معنی سد لاستیکی می باشد.