راهنمای خرید اسید اچ دندانپزشکی و آشنایی با انواع آن

اسید اچ یا به اصطلاح علمی Acid etchant به شکل محلول یا ژل اسید فسفریک موجود است و معمولا در غلظت های 15، 34 و 37 درصد وجود دارد که البته نوع 37٪ رایج ترین غلظت موجود در بازار است. اسید اچ باعث ایجاد فضاهای میکروسکوپی در مینای دندان (افزایش زبری سطح) می شود که باندینگ یا چسب در آن جریان داشته و به روند اتصال یا باندینگ کمک می کند.

انواع مختلف اسید اچ به صورت سرنگ، محلول و یا ژل به بازار عرضه شده که همین تنوع بالا ممکن است در هنگام خرید، شما را دچار سردرگمی کند. بنابراین پیشنهاد می کنیم جهت خرید هرچه بهتر و آگاهانه تر اسید اچ دندانپزشکی، به اینفوگرافیک زیر توجه کنید. 

انواع اسید اچ و کاربرد آن در دندانپزشکی

آشنایی با کن کاغذی دندانپزشکی

آشنایی با کن کاغذی دندانپزشکی

کن کاغذی دندانپزشکی جهت جذب مایعات، آب و مواد ضدعفونی کننده باقی مانده داخل کانال ریشه استفاده می شود که انتخاب نوع مناسب آن می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی نتیجه درمان اندو بگذارد.

برای اولین بار در جهان؛ انتقال خون آزمایشگاهی به بیماران

برای اولین بار در جهان؛ انتقال خون آزمایشگاهی به بیماران

اگر آزمایش تولید اولین خون آزمایشگاهی جهان موفقیت‌آمیز باشد، معنایش این است بیمارانی که در حال حاضر به تزریق طولانی و منظم خون نیاز دارند، در آینده کمتر به آن احتیاج خواهند داشت و این به تغییر شیوه مراقبت از آن‌ها کمک می‌کند.

آشنایی با انواع فرز دندانپزشکی و کاربرد آن ها

آشنایی با انواع فرز دندانپزشکی و کاربرد آن ها

برای برش، تراشیدن یا پولیش مینای دندان در تمامی سطوح دندانی از ابزاری به نام فرز (Bur) استفاده می شود. از این ابزار در هندپیس ها، توربین ها و آنگل ها استفاده می شود. فرزها در سایزها، شکل ها، جنس ها و کاربردهای مختلفی تولید می شوند.

آرتیکولاسیون دندانپزشکی چیست؟

آرتیکولاسیون دندانپزشکی چیست؟

کاغذ کپی دندانپزشکی یا کاغذ آرتیکولاسیون یک وسیله تشخیصی برای شناسایی تماس های اکلوزال و توزیع فشارهای آن می باشد، بطوری که باعث نشانه گذاری مناطقی از سطح دو دندان فک بالا و پائین که باهم در تماس هستند، می گردد.

قوانین، مقررات و استانداردهای مطب پزشکی

قوانین، مقررات و استانداردهای مطب پزشکی

طبق تعریف وزارت بهداشت و درمان، مطب های پزشکی باید دارای یک سری ویژگی ها و استانداردها باشند. این استانداردها از نام مطب تا ساختمانی که در آن قصد تاسیس مطب دارید را تحت پوشش قرار می دهند. در این مقاله قصد داریم تا تمام این نکات را به طور کامل بررسی کنیم.