استریل ابزار پزشکی و دندانپزشکی را جدی بگیرید!

استریل کردن ابزار پزشکی و دندانپزشکی به این معنی است که نباید کوچک ترین میکروب، ویروس یا میکروارگانیسمی در محیط موردنظر وجود داشته باشد؛ بنابراین استریل کردن از این نظر با تمیزکردن یا ضدعفونی کردن تفاوت دارد ولی در نظر داشته باشید اینسترومنتی که تمیز نباشد هرگز نمی تواند استریل باشد. در این فرایند انجام هر مرحله ضروری است و بدون انجام آن نمی توان به مراحل دیگر رفت. اما استریل کردن تجهیزات پزشکی نسبت به سایر وسایل از اهمیت بیش تری برخوردار است و برای این کار از ابزار و وسایل متعددی استفاده می شود. 

بسیاری از شما ممکن است به اشتباه فکر کنید که استریل کردن با قرار دادن ابزار درون تجهیزاتی مانند اتوکلاو بخار انجام شده و به پایان می رسد. اما مراحل استریل کردن صحیح ابزار کمی پیچیده تر از این حرف ها است. 

انجام به ترتیب و مرحله به مرحله کارها، اصلی ترین فاکتور یک استریلیزاسیون بی نقص است. حالا با توجه به این نکته، به اینفوگرافیک زیر توجه کنید. 

 

جرمگیری دندان؛ روش ها، مراحل، مزایا و معایب

جرمگیری دندان؛ روش ها، مراحل، مزایا و معایب

جرمگیری یکی از رایج ترین اعمال دندانپزشکی است که با دو روش دستی و پیشرفته برای حذف پلاک ها و جرم های دندان جهت جلوگیری از بیماری های لثه انجام می شود.

قوانین و استانداردهای مربوط به مطب های دندانپزشکی

قوانین و استانداردهای مربوط به مطب های دندانپزشکی

مطب دندانپزشکی باید راحت، زیبا و از همه مهم تر مطابق با استانداردها و قوانین احداث شوند. این استانداردها بهداشت فردی کارکنان، محیط فیزیکی مطب، بررسی تجهیزات و اطلاعات نویسی دندانپزشک را شامل می شوند.

هندپیس دندانپزشکی و انواع آن

هندپیس دندانپزشکی و انواع آن

هندپیس ها شامل انواع توربین ها، انواع آنگل ها (Angle) ، هندپیس جرم گیری، هندپیس های جراحی و… می باشند. از این ابزار گاهی با عنوان دریل دندانپزشکی نیز یاد می شود.

جوایز معتبر بین المللی در حوزه پزشکی و دندانپزشکی

جوایز معتبر بین المللی در حوزه پزشکی و دندانپزشکی

در حوزه دندانپزشکی و پزشکی نیز مانند بسیاری از زمینه های دیگر، سالیانه به برترین محصولات و تولیدکنندگان جوایزی داده می شود. در این مقاله با مهم ترین آن ها آشنا خواهیم شد.

ادهزیو دندانپزشکی چیست و چه کاربردی دارد؟

ادهزیو دندانپزشکی چیست و چه کاربردی دارد؟

برای این که مواد باندینگ به بهترین حالت در مینای دندان نفوذ کنند، نیاز است که سطح دندان را آماده کنیم. اما چطور؟ برای آماده کردن دندان به بهترین نحو باید سه مرحله را پشت سر بگذاریم.