مشاوره خرید و قیمت پی کی توماس و همزن

اسپاتول همزن دندانپزشکی چیست؟

اسپاتول های انواع مختلفی دارند اعم از اسپاتول دهانی، اسپاتول محکمه، اسپاتول پلاستیکی، اسپاتول همزن آلژینات، اسپاتول همزن کامپوزیت، اسپاتول موم ناودانی در اشکال و اندازه های مختلف برای مخلوط کردن، پرکردن و فرم دادن مواد پلاستیکی، سیمان ها و …به کار می رود.

اسپاتول همزن به طور اختصاصی برای استفاده به همراه مواد آلژینات قالب گیری دندان استفاده می شود. و انواع مختلفی دارد که اگر شما هم قصد خرید آن را برای کلینیک و لابراتوار دندانسازی خود دارید می توانید در این مطلب راهنمای خرید آن را مطالعه کنید.

راهنمای خرید اسپاتول همزن دندانپزشکی

اسپاتول همزن آلژینات ابزاری کاربردی در دندانپزشکی که برای هم زدن گچ و آلژینات دندان مورد استفاده قرار می گیرد که از انواع آلژینات و گچ ها در دندان سازی برای ایجاد انواع قالب استفاده می شود. برای درست کردن مایع آلژینات و قالب گیری باید پودر را طبق فرمول محصول با مقداری آب مخلوط کنیم. این اسپاتول باید ویژگی هایی داشته باشد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

جنس اسپاتول همزن آلژینات

اسپاتول همزن ممکن است از نوع پلاستیکی یا فلزی و شیشه ای باشد که هرکدام معایب و مزایای خود را دارند. انواع پلاستیکی اسپاتول همزن یکی از ابزارهای کاربردی در دندانپزشکی است. این وسیله که شبیه به قاشق است نه تنها به دندانپزشک ها بلکه در لابراتوارهای دندانپزشکی نیز کارایی بسیار مهمی دارد. از این وسیله برای نرم کردن و پخش کردم قالب ها، سیمان ها و موم ها در مطب ها، کلینیک ها و لابراتوارها استفاده می شود. از اسپاتول علاوه بر استفاده های دندانپزشکی در آزمایشگاه های شیمی نیز میتوان برای برداشتن مواد شیمیایی از بطری ها است.

همچنین از این وسیله برای نمونه برداری از مواد شیمیایی، خراشیدن، پاک کردن نمونه ها از مواد زیستی یا رسوبات و باقیمانده های مواد شیمیایی نیز استفاده می شود. این نوع از اسپاتول ها برای کار با مواد ترموپلاستیک مناسب نیستند و بهتر است از اسپاتول های شیشه ای و فلزی برای آن استفاده کرد. اسپاتول های فلزی و شیشه ای مخصوص استفاده برای مواد ترموپلاستیک هستند زیرا باید ابتدا تیغه آن ها کمی گرم شده تا بتوانند این مواد را بردارند.

یکبار مصرف یا چندبار مصرف بودن اسپاتول همزن

اسپاتول دندانپزشکی عمدتا از جنس های متفاوتی اعم از فلزی، پلاستیکی (یکبارمصرف) و چینی ساخته می شوند. مدل های فلزی از فولاد ضدزنگ و مدل پلاستیکی از پلی استایرن یا پلی آمیدی تهیه و عرضه می شوند. فولادی ها در برابر حلال ها، مواد اسیدی و آب جوش مقاومت بالایی دارند. از پلاستیکی ها هم بیشتر در آزمایشگاه ها استفاده و به دلیل یکبار مصرف بودن؛ بعد از اتمام کار دور ریخته می شوند.

جنس دسته اسپاتول همزن

آخرین نکته ای که باید به آن در هنگام خرید اسپاتول همزن توجه کنید جنس دسته آن می باشد. این موضوع می تواند کاملا سلیقه ای باشد اما می تواند در خوش دستی اسپاتول نیز تاثیر بگذارد. اسپاتول همزن در دو نوع دسته چوبی و فلزی موجود هستند که خودتان بهتر از هرکسی می توانید خوش دستی آن را برای خود تشخیص دهید.

قیمت اسپاتول همزن دندانپزشکی

با توجه به انواع مختلفی که از این محصول در بازار وجود دارد، انتخاب اسپاتول مناسب گاهی مشکل به نظر می رسد. با توجه به موارد ذکر شده، خرید اسپاتول پلاستیکی هم از لحاظ قیمت و هم از لحاظ سهولت استفاده گزینه مناسب و مقرون به صرفه ای به حساب می آید. از طرفی جنس اسپاتول در قیمت آن موثر است. اسپاتول همزن پلاستیکی قیمت کمتری نسبت به نوع فلزی و شیشه ای آن خواهد داشت.

قلم پی کی توماس چیست؟

یکی از قلم های ترمیمی بسیار محبوب و پررفدار در دندانپزشکی قلم پی کی توماس است. اسم این محصول از روی شخص سازنده آن یعنی پیتر کی توماس برداشته شده است. این قلم این محصول برای شکل ‌دادن و مشخص‌کردن زوایای خطی و نقطه‌ای و مناطق گیر در حفره های دندانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

راهنمای خرید قلم توماس 

برای خرید قلم پی کی توماس کافیست نکات کلی یک قلم مناسب دندانپزشکی را بدانید و آن را در قلم مورد نظرتان جستجو کنید. به طور مثال حتما بررسی کنید که سری قلم خوردگی، خم شدگی و زنگ زدگی نداشته باشد. این قلم نیز مانند تمامی قلم های دندانپزشکی در اندازه ها و قطرهای متفاوت سری به بازار عرضه می شوند که باید مناسب با نوع فعالیتتان بین آن ها انتخاب کنید.

قلم پی کی توماس در بسته بندی های تکی و چندتایی به بازار عرضه می شوند. در صورتی که کار شما نیاز به انواع آن ها دارد خرید ست این قلم خیلی به صرفه تر خواهد بود. اما اگر به تمام آن ها نیازی ندارید، آن را به صورت تکی و با هزینه کمتر تهیه کنید.

قیمت قلم توماس دندانپزشکی

قلم پی کی توماس به طور معمولا در کشور پاکستان تولید شده و به بازار ایران ارسال می شود. بنابراین تفاوت زیادی میان برندهای مختلف آن وجود ندارد و بیش تر اختلاف میان رنگ ها و کدهای مختلف این قلم می باشد. کدگذاری های این قلم مربوط به شکل سری و اندازه آن ها می باشد که طبیعتا در قیمت آن تاثیر خواهد گذاشت.

خرید لوازم و تجهیزات دندانپزشکی با قیمت مناسب به یک خواب و رویا تبدیل شده است. اما شما می توانید از طریق اپلیکیشن یونیت به صورت ماهانه کدهای تخفیف دریافت کنید و سفارش خود را با قیمت مناسب تر به ثبت برسانید. علاوه بر آن می توانید از اصل بودن کالای خود مطمئن بوده و آن را در سریع ترین زمان ممکن تحویل بگیرید.

مرتب سازی : حذف فیلتر
محدوده قیمت :
فقط کالای موجود
فقط تخفیف دارها
برند :
  • imed
  • ارسال سریع
  • منتخب یونیت
  • برنده کیفیت