مشاوره خرید و قیمت سمپلر و شوف بالن

سمپلر آزمایشگاهی چیست؟

سمپلر آزمایشگاهی یکی از مهم ترین و پرکاربردترین تجهیزات در آزمایشگاه محسوب می ‌شود که به ‌منظور حجم‌ برداری از نمونه‌ های مایع و انتقال آن‌ ها به ظرف مورد نظر، به کار می ‌رود. سمپلرهای آزمایشگاهی در انواع و اقسام مختلفی ساخته می ‌شوند که هرکدام از آن‌ ها ویژگی ‌های خاص خود را دارند و برای شرایط‌ مختلفی مناسب هستند.

راهنمای خرید سمپلر آزمایشگاهی

فاکتورهای بسیاری هستند که در هنگام خرید سمپلر باید به آن‌ ها توجه داشت که از جمله‌ی این فاکتورها میتوان به کیفیت قطعات، میزان دقت و درستی سمپلر، در دسترس بودن قطعات یدکی و … اشاره نمود. بنابراین لازم است هنگام خرید سمپلر علاوه ‌بر بودجه، این نکات را هم مد نظر قرار دهید تا انتخاب هوشمندانه ‌تری داشته باشید.

یکی از ملاحظات اولیه هنگام خرید سمپلر، توجه به نوع کاربرد آن در آزمایشگاه است. در حقیقت ماهیت نمونه و مقداری که قصد حجم‌ب رداری از آن را دارید، در انتخاب سمپلر شما بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

انواع سمپلر آزمایشگاهی

به‌ طور کلی سمپلرها به لحاظ اصول عملکرد در ۲ دسته‌ ی سمپلر جابه‌ جایی مثبت و سمپلر جابه‌ جایی هوا جای می ‌گیرند. به ‌منظور حجم‌ برداری از محلول ‌های آبی، سمپلرهای جابه‌ جایی هوا نتایج بسیار دقیقی را به شما ارائه می‌کنند. در این نوع از سمپلرها، همواره حجم مشخصی از هوا بین پیستون و نمونه وجود دارد که باعث می ‌شود تا نمونه در تماس مستقیم با سمپلر قرار نگیرد. سمپلرهای جابه ‌جای هوا از جمله متداول‌ترین نوع سمپلرهای مورد استفاده در آزمایشگاه‌ ها به‌شمار می‌روند.

اما درصورتی که در آزمایشگاه خود با نمونه‌ هایی با ویژگی‌ های خاص مانند نمونه ‌های رادیواکتیو، نمونه‌ های بسیار چگال و یا بسیار ویسکوز و نمونه‌ های خورنده سرو کار دارید، سمپلر جابه‌ جایی مثبت گزینه ‌ی نسبتا مناسب ‌تری برای شما خواهند بود. در این نوع از سمپلرها پیستون بخشی یکپارچه از نوک سمپلر بوده و در تماس مستقیم با نمونه قرار می‌گیرد.

سمپلر حجم ثابت یا سمپلر حجم متغیر؟

سمپلرها در دو مدل حجم ثابت و حجم متغیر مورد استفاده قرار می ‌گیرند. سمپلرهای حجم ثابت تنها برای حجم ‌برداری از مقدار مشخصی از نمونه استفاده می ‌شوند در حالی‌که سمپلرهای حجم متغیر جهت انتقال حجم‌ های مختلفی از نمونه ایده‌آل هستند.

سمپلر تک کاناله یا سمپلر چند کاناله؟

انتخاب تعداد کانال ‌های یک سمپلر هنگام خرید، باید با توجه به تعداد نمونه ‌ها و همچنین ظروفی که لازم است نمونه در آن ‌ها تخلیه شود، صورت ‌گیرد. معمولا برای انجام کارهای معمول و متداول آزمایشگاهی، خرید یک سمپلر تک کاناله، انتخاب مناسبی است اما اگر نیاز دارید تا از یک نمونه به صورت مکرر حجم ‌برداری نمایید، به‌منظور سهولت در کار و سرعت بیشتر، خرید سمپلرهای چند کاناله انتخاب معقولی خواهد بود.

دقت و صحت سمپلر آزمایشگاهی

عملکرد مطلوب سمپلر از لحاظ دقت و دستی نیز یکی از معیارهای اساسی جهت خرید سمپلر است. استفاده از یک سمپلر باکیفیت و کالیبره، در کاهش میزان خطاهای اندازه ‌گیری و دست‌ یابی به نتایج قابل تاثیر زیادی خواهد گذاشت. بنابراین لازم است تا در زمان خرید سمپلر آزمایشگاهی حتما به دقت بالای آن توجه کنید.

قیمت سمپلر آزمایشگاهی

در قیمت سمپلر آزمایشگاهی عوامل زیادی مانند برند، دستی یا مکانیکی بودن، جنس سازنده و ... دخیل هستند. سمپلرهای دستی از انواع مکانیکی آن ها قیمت پایین تری دارند. همچنین سمپلرهایی که ساخت شرکت های معتبرتر و شناخته شده تر هستند نیز نسبت به سایر رقبا در بازار قیمت بالاتری دارند. به طورکلی تلاش کنید که کیفیت را فدای قیمت نکنید و در صورتی که یک سمپلر آزمایشگاهی برای کار شما مناسب است اما قیمت بالایی دارد از خرید آن منصرف نشوید و بدانید که با این کار در واقع یک سرمایه گذاری بلند مدت انجام داده اید.

گارانتی و خدمات پس از فروش سمپلر آزمایشگاهی

گارانتی و خدمات پس از فروش مناسب، نکته‌ی بسیار مهم دیگری است که حتما باید در هنگام خرید یک سمپلر، به آن توجه داشته باشید. سمپلر یک ابزار دقیق است و دارای ساختار نسبتا پیچیده ‌ای است. همین امر باعث می ‌شود تا تعمیر سمپلر کار آسانی نباشد و از عهده ‌ی هر شرکتی بر نیاید. اما اگر سمپلری که برای خرید انتخاب می ‌کنید، دارای گارانتی معتبر باشد و از خدمات پس از فروش مناسبی بهره مند باشد، دغدغه ‌ای بابت تعمیر سمپلرتان نخواهید داشت و خیالتان از بابت دسترسی به قطعات مورد نیاز، آسوده خواهد بود.

شوف بالن چیست؟

از دستگاه شوف بالن که نام دیگر آن هیتر منتل، هیتر شوف بالن یا منتل آزمایشگاهی است در بیشتر آزمایشگاه ها به کار برده می شود. کاربرد این دستگاه حرارت دادن محلول هایی است که دارای خطر انفجار هستند و همچنین محلول های خاص که نیاز دارند به طور غیرمستقیم حرارت داده شوند. شوف بالن یا الکترو منتل بیشتر جهت گرم کردن محلول هایی که در بالن ریخته شده اند کاربرد دارند زیرا رشته های برق داخل رشته های فیبری دور تا دور بالن را فرا می گیرند و باعث گرم شدن محلول می شوند. شوف بالن ها بدلیل داشتن سطح گود می توانند مقدار بسیار زیادی از یک محلول و یا یک مخلوط را به صورت مستقیم تحت تاثیر حرارت قرار دهند.

راهنمای خرید منتل آزمایشگاهی

دستگاه شوف بالن یا منتل آزمایشگاهی تنوع زیادی نداشته و تقریبا می توان گفت که در بین تجهیزات آزمایشگاهی یکی از ساده ترین راهنماهای خرید را دارد. اما به هرحال بهتر است پیش از خرید منتل آزمایشگاهی به نکاتی توجه کنید تا بتوانید بهترین دستگاه را برای آزمایشگاه خود تهیه کنید.

محدوده دمایی شوف بالن آزمایشگاهی

اساس کار شوف بالن ها حرارت دهی و دماست بنابراین بدیهی است که یکی از مهم ترین و ابتدایی ترین نکاتی که باید به آن توجه کنید همین موضوع باشد. شوف بالن ها معمولا محدوده دمایی بین کمی بالاتر دمای محیط (30 درجه سانتی گراد) تا حدود 450 درجه سانتی گراد را تامین می کنند. شما باید با توجه به نوع محلولی که نیاز به گرم کردن آن دارید این محدوده دمایی را انتخاب کنید. ممکن است حتی یک شوف بالن با ماکسیمم دمای 350 درجه نیز بتواند پاسخگوی فعالیت های شما باشد.

ظرفیت مخزن شوف بالن 

همانطور که گفته شد هر شوف بالن یک مخزن دارد که از آن برای قرار دادن مواد و محلولات مورد آزمایش استفاده می شود. در صورتی که حجم کاری شما در آزمایشگاه زیاد باشد، نیاز خواهید داشت که حجم بیشتری از مواد را به یک باره در شوف بالن قرار دهید. بدیهی است که خرید چندین دستگاه منتل منطقی به نظر نمی رسد. بنابراین منتلی تهیه کنید که ظرفیت بالایی داشته باشد. معمولا منتل آزمایشگاهی در حجم های 10، 50، 100، 25، 500 و 1000 میلی لیتر ساخته می شوند که انتخاب حجم مناسب آن بستگی به خودتان دارد.

قیمت شوف بالن آزمایشگاهی

شوف بالن را نمی توان در دسته تجهیزات گران قیمت آزمایشگاهی قرار داد زیرا مکانیزم و عملکرد نسبتا ساده ای دارد. امروزه تولیدکنندگان داخلی زیادی اقدام به تولید شوف بالن کرده اند که همگی آن ها از کیفیت بالایی برخوردار هستند. اما در بین همین تولیدکنندگان نیز سیاست های قیمت گذاری متفاوتی وجود دارد که باعث وجود قیمت های مختلف در بازار شده است. علاوه بر آن ظرفیت و محدوده دمایی نیز دو فاکتور تاثیر گذار در قیمت هستند.

گارانتی و خدمات پس از فروش منتل آزمایشگاهی

به طور کلی وجود گارانتی و خدمات پس از فروش معتبر برای هر وسیله ای دلگرمی بزرگی را به همراه خود می آورد. سعی کنید حتما در هنگام خرید به دنبال یک گارانتی معتبر بگردید تا در صورت وجود هرگونه ایراد و خرابی بتوانید با خیال راحت آن را به متخصصان و خبرگان همان حوزه بسپارید. ما در یونیت با همکاری بهترین و شناخته شده ترین شرکت ها اقدام به فروش تجهیزات آزمایشگاهی کرده ایم تا شما بتوانید با خیالی راحت اقدام به خرید محصول مورد نیاز خود کرده و آن را در سریع ترین زمان ممکن تحویل بگیرید.

 

مرتب سازی : حذف فیلتر
محدوده قیمت :
فقط کالای موجود
فقط تخفیف دارها
برند :
  • imed
  • ارسال سریع
  • منتخب یونیت
  • برنده کیفیت