مشاوره خرید و قیمت انکوباتور و یخچال و فریزر

یخچال و فریزر آزمایشگاهی چیست؟

داروها، مواد شیمیایی و در کل بیشتر مواد آزمایشگاهی برای سالم ماندن و داشتن بهترین کارایی نیاز به نگهداری در یک جایگاه خنک دارند، به همین دلیل است که یخچال و فریزر آزمایشگاهی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. نگهداری این مواد در یخچال ها و فریزرهای معمولی مشکلات متعددی از جمله آلوده شدن به باکتری ها و آلودگی های موجود در نمونه های خونی، آلودگی های بیولوژیکی، نشر و انتشار سموم زیستی و همچنین خطر انفجار و آتش سوزی را به هم راه دارد، که برای حل این مشکلات کاربران آزمایشگاه ها از یخچال و فریزرهای آزمایشگاهی استفاده می کنند. این یخچال و فریزر در بیمارستان ها، مراکز تحقیقاتی و آزمایشگاه های مختلف وجود دارند و در مدل های مختلفی از جمله مدل های کوچک، مدل های رومیزی و مدل نصب شده به صورت مستقل، تولید می شوند.

راهنمای خرید یخچال و فریزر آزمایشگاهی

یخچال و فریزر آزمایشگاهی از حساس ترین و کاربردی ترین تجهیزات موجود در آزمایشگاه ها هستند که برای مصارف خاص استفاده می شوند. بنابراین لازم است که حتما پیش از خرید آن ها به برخی نکات توجه کنید. در صورتی که قصد خرید یخچال و فریزر آزمایشگاهی را دارید، با ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

ظرفیت یخچال و فریزر آزمایشگاهی

یکی از مهم ترین نکات برای خرید یخچال و فریزر آزمایشگاهی ظرفیت آن هاست. شما به عنوان اپراتور آزمایشگاه باید مشخص کنید که حدودا چه تعداد نمونه برای نگهداری در دماهای پایین دارید. اگر شما در یک بیمارستان یا مرکز درمانی بزرگ مشغول به کار هستید بنابراین نیاز به یخچال هایی با ظرفیت بالا خواهید داشت. اما اگر محل فعالیت شما یک آزمایشگاه کوچک با ظرفیت محدود است، خرید یخچال و فریزر بزرگ برای شما تنها به معنی هدر دادن پولتان است.

ابعاد یخچال و فریزر آزمایشگاهی

یکی از اصلی ترین نکاتی که باید به آن توجه کنید ابعاد یخچال و فریزر آزمایشگاهی است. بسیاری از افراد در ابتدا بدون توجه به حجم فعالیت و محیط کاریشان یخچال های بزرگ تهیه می کنند و سپس با گذر زمان و افزایش تعداد تجهیزات نیاز به فروش آن پیدا خواهند کرد. بنابراین حتما پیش از خرید تمامی جوانب را در نظر بگیرید تا متحمل هزینه بیش تری نشوید.

محدوده دمایی یخچال و فریزر آزمایشگاهی

یخچال ها و فریزرهای آزمایشگاهی در دماهای مختلفی کار می کنند که هر یک مختص نگهداری مواد خاص و ویژه ای هستند. انواع یخچال ها را می توان از نظر دمایی به دسته های زیر تقسیم می شوند.

یخچال فریزرهای کوچک

این یخچال فریزرها برای استفاده در پیشخوان ها مثل زیر میزهای آزمایشگاهی مناسب هستند و دمای استاندارد آن ها بین 4 تا 10 درجه سلسیوس می باشد. دیواره و محیط داخلی این یخچال فریزرها معمولا مقاوم به خوردگی و زدگی می باشد.

یخچال و فریزر برای مواقع خاص

موادی که فرار یا قابل اشتعال هستند و بافت های خاص یا مواد زیستی درون این نوع یخچال فریزرها نگهداری می شوند. بنابر مصارف گوناگون، یخچال ها و فریزرهای آزمایشگاهی توسط NFPA ، OSHA، برای نگهداری و ذخیره مواد تحقیقی بالینی استفاده می شوند.

یخچال فریزر سرد آزمایشگاهی 

مواد زیستی مثل باکتری ها، ویروس ها، خون، نطفه و سلول های یوکاریوتی در مکان هایی مثل بیمارستان ها، بانک های خون، موسسه های تحقیقاتی، مراکز جلوگیری از اپیدمی و تجهیزات مهندسی زیست پزشکی درون این یخچال فریزرها نگهداری می شوند. این فریزرها دارای محدوده دمایی در حدود 10- تا 45- درجه سانتیگراد هستند.

فریزر آزمایشگاهی با دمای بسیار پایین

اگر فریزرهای با دمای پایین به اندازه کافی برای کار آزمایشگاه شما سرد نیستند، برای محافظت از مواد خود به یک فریزر با دمای بسیار پایین نیاز دارید. متخصصان این فریزرها را برای قوی ترین و فشرده ترین انبار سرد طراحی می کنند. فریزرهای با دمای بسیار پایین دارای محدوده دمایی 50- تا 86- درجه سانتیگراد هستند. نیازهای شدید دمایی برای این مواد باعث می شود که سیستم امنیتی فریزر اهمیت بیشتری پیدا کند. به این ترتیب، این فریزرهای با دمای بسیار پایین دارای یک صفحه نمایش دیجیتالی محافظت شده با رمز عبور، هشدار قطع برق صوتی یا باتری کم، هشدار خرابی سنسور و موارد دیگر هستند.

امکانات جانبی یخچال و فریزر آزمایشگاهی

همانطور که در بالا ذکر شد، یخچال و فریزرهای آزمایشگاهی پزشکی دارای ویژگی ها و تنظیمات مختلفی هستند که به محافظت از دما و امنیت دستگاه کمک می کند. برخی از این ویژگی ها به کاهش نیاز به باز کردن درب دستگاه کمک می کند و دمای داخلی را به خطر می اندازد. به عنوان مثال، یک درب شیشه ای روی یخچال آزمایشگاهی به شما این امکان را می دهد که بدون باز کردن دستگاه، مواد خود را بررسی و انبار کنید. به طور مشابه، یک دماسنج دیجیتال خارجی به شما و کارکنانتان و خواندن دقیق دمای دستگاه را می دهد و به شما امکان می دهد مواد خود را بدون بازرسی فیزیکی نگهداری کنید. لوازم جانبی دیگر، مانند سیستم هشدار صوتی، ثبت داده‌ها، یا نمایشگرهای دمای بی‌سیم، برای نظارت بیشتر بر روی مواد شما کار می‌کنند. این به شما و کارکنانتان اجازه می‌دهد تا مشکلات بالقوه را قبل از بروز پیدا کنید.

قیمت یخچال و فریزر آزمایشگاهی

یخچال و فریزرهای آزمایشگاهی دارای قیمت های متنوعی هستند که این تنوع ناشی از محدوده های دمایی مختلف، ابعاد متفاوت و ظرفیت آن ها می باشد. به طور مثال قیمت فریزر منفی 80 از قیمت فریزر منفی 40 بالاتر است و یا قیمت یخچال واکسیناسیون به دلیل مصارف خاص آن نسبت به سایر آن ها بیش تر خواهد بود. ظرفیت یخچال و فریزر نیز از عوامل تاثیرگذار در قیمت آن است. هرچه ظرفیت یخچال بیش تر باشد، طبعا قیمت آن نیز بیش تر خواهد شد. بنابراین برای این که با مناسب ترین هزینه، بهترین گزینه را انتخاب کنید، نیاز است که حتما پیش از خرید حجم و فضای کاری خود را تخمین بزنید.

فروش فریزر و یخچال صنعتی آزمایشگاهی

یونیت در زمینه خرید و فروش آنلاین تجهیزات آزمایشگاهی یکی از بزرگ ترین و قدیمی ترین هاست که امروزه اقدام به فروش انواع فریزر و یخچال صنعتی آزمایشگاهی نیز کرده است. این محصولات با همکاری معتبرترین و با کیفیت ترین تولیدکنندگان و تامین کنندگان تجهیزات با بهترین قیمت و گارانتی تامین شده و قابل سفارش هستند. همچنین پشتیبانان یونیت همواره آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند.

مرتب سازی : حذف فیلتر
محدوده قیمت :
فقط کالای موجود
فقط تخفیف دارها
برند :
  • imed
  • ارسال سریع
  • منتخب یونیت
  • برنده کیفیت