مشاوره خرید و قیمت پنس ارتودنسی

پنس ارتودنسی چیست؟

برای جابه جایی و قرار دادن ابزار و وسایل مختلف ارتودنسی به داخل دهان بیمار و یا خارج کردن از آن از ابزاری به نام پنس ارتودنسی استفاده می شود. این ابزار نیز مانند تمامی ابزار ارتودنسی دارای انواع و مدل های متفاوت است که کاربردهای مختلفی نیز دارند. مکانیزم کاری این ابزار به این صورت است که معمولا نوک تیزی داشته و با استفاده از فرو بردن آن در شیار ابزار اقدام به جا به جایی آن ها می کند.

راهنمای خرید پنس ارتودنسی

این روزها با توجه به درخواست های بیشتر برای ارتودنسی دندان ها، درخواست دندانپزشکان برای خرید ابزار آن نیز افزایش یافته است. این موضوع باعث شده تا شرکت های زیادی اقدام به تولید و یا واردات این ابزار کنند. از طرفی این تنوع بالا ممکن است باعث گیجی و سردرگمی شما برای خرید بهترین نوع ابزار ارتودنسی شود. در این بخش به شما کمک خواهیم کرد تا با رعایت نکاتی ساده اقدام به خرید پنس ارتودنسی کنید.

انواع پنس ارتودنسی

یکی از مهم ترین نکاتی که باید پیش از خرید پنس ارتودنسی بدانید، آشنایی با انواع و مدل های مختلف آن است زیرا این تفاوت در نوع، باعث ایجاد تفاوت در کاربرد و شکل ظاهری آن ها شده که طبیعتا اهمیت زیادی خواهد داشت.

پنس سپراتور یا جداکننده ارتودنسی

سپریتور پلایرها یا همان پنس‌ های جدا کننده در انتهای خود دارای بخشی هستند که می‌ توانند جدا کننده الاستیکی را نگه دارند. سر دیگر به نحوی طراحی شده است که در دست به‌ راحتی قرار بگیرد. زمانی که دسته‌ ها به سمت یکدیگر فشرده می‌ شوند جدا کننده الاستیکی روی دندان قرار می‌ گیرد. در واقع عملکرد این انبر دست معکوس است. با فشردن دسته‌ ها ماژول‌ ها به یکدیگر نزدیک می‌ شوند.

پنس برداشتن لیگاچور ارتودنسی

یکی از کاربردی‌ ترین پنس‌ هایی که در تجهیزات ارتودنسی دندان وجود دارد پنس لیگاچور است که دارای دو سر بلند مانند منقار پرندگان است. در سر این منقار نیز پد هایی تعبیه شده است که به متخصص کمک می‌کند در هنگام قرار دادن و برداشتن یا حتی بستن لیگاتور های فلزی، سیم‌ های کمانی را نگه دارد. دقت کنید که اندازه و شکل این منقارها می‌ تواند با یکدیگر متفاوت باشد.

پنس براکت ارتودنسی

پنس براکت ابتدایی ترین و ساده ترین نوع پنس های دندانپزشکی است. این ابزار مورد استفاده در ارتودنسی می باشد و از آن برای برداشت و چسباندن براکت های ارتودنسی استفاده می شود. این ابزار در انواع تیغه دار و بدون تیغه طراحی و ساخته می شوند. نوع تیغه دار به دلیل اصطحکاک بیش تری که با براکت ایجاد می کند احتمالا سر خوردن و افتادن آن را کم می کند. از طرف دیگر انواع بدون تیغه آن به دلیل صاف بودن سری به براکت ها فشار مضاعف وارد نکرده و همچنین استریل کردن آن ریسک کمتری دارد.

جنس پنس ارتودنسی چیست؟

پنس های ارتودنسی از جمله معدود ابزار دندانپزشکی هستند که نوع پلاستیکی و یکبار مصرف ندارند. زیرا از این ابزار در فشارهای زیاد استفاده شده و پلاستیک در این فشارها حالت اولیه خود را از دست خواهد داد. این ابزار فلزی باید حتما از جنس استیل ضد زنگ باشند زیرا نمی توان آن ها را پس از هربار استفاده دور انداخت و لازم است که در دستگاه اتوکلاو استریل شوند. بنابراین باید توانایی تحمل بخار را داشته باشند و در استریل های مداوم آسیبی نبینند.

گارانتی و خدمات پس از فروش 

شرکت های معتبر به دلیل اطمینان کافی از جنس تولیدی خود، اینسترومنت های تولیدی را گارانتی کرده و به آن ها خدمات پس از فروش ارائه می دهند. وجود گارانتی را در هنگام خرید محصول حتما بررسی کنید. این گارانتی می تواند در زمان زنگ زدگی ابزار، خم شدگی زود هنگام و یا شکستگی بیمه کند و شما را از هزینه های اضافه دور نگه دارد.

قیمت پنس ارتودنسی

همانطور که گفته شد بیش تر حجم بازار اینسترومنت ها امروزه در دست ابزار پاکستانی و ایرانی است که قیمت به مراتب پایین تری نسبت به انواع خارجی آن ها دارند. در بین این برندها برخی معتبرتر و برخی دیگر ناشناس تر هستند که باعث ایجاد تفاوت قیمت در محصولات آن ها خواهد شد. بنابراین ابتدا محصولی را پیدا کنید که مطابق نیاز شما بوده و استانداردهای گفته شده را داشته باشد. سپس به دنبال مناسب ترین قیمت برای آن بگردید.

صفحه ای که رو به روی شماست امکان خرید آنلاین انواع پنس ارتودنسی را در اختیارتان قرار داده است. شما می توانید به مشاهده محصولات و عکس های کاتالوگی آن ها به راحتی خرید خود را انجام دهید و اگر به دلیل نوسانات ارز سوالی در مورد قیمت های به روز محصولات داشتید با کارشناسان یونیت در ارتباط باشید.

مرتب سازی : حذف فیلتر
محدوده قیمت :
فقط کالای موجود
فقط تخفیف دارها
برند :
  • imed
  • ارسال سریع
  • منتخب یونیت
  • برنده کیفیت