جدیدترین توربین های دندانپزشکی سال 2023 کدامند؟ | مقایسه 2 توربین برند سوکو

توربین دندانپزشکی به وسیله فشار هوا شروع به حرکت کرده و فرز را برای برش و تراش سطوح دندانی به حرکت در می آورد که این فشار هوا از طریق اتصال توربین به یونیت دندانپزشکی تامین می شود و از گذشته تا به امروز بیشترین کاربرد را برای برداشت سطح دندان داشته است. قسمت فرز گیر توربین ها در گذشته به صورت فشاری و یا آچاری بود که برای جایگذاری و یا برداشتن فرز نیاز به استفاده از آچار مخصوص در آن ها بود اما امروزه بیشترین مدل موجود در بازار، مدل های پوش باتن هستند که در  توربین های پوش باتن برای جایگذاری فرز درون توربین و یا برداشتن فرز، تنها کافیست دکمه قرار داده شده در توربین را فشار دهید که این موضوع باعث راحتی کار شده است.

توربین های دندانپزشکی چینی

در انتخاب بهترین توربین دندانپزشکی باید حتما نکات مهمی را در نظر بگیرید. از جمله این نکات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مقرون به صرفه بودن
  • دوام و کارایی محصول
  • مشخصات فنی
  • میزان نویز توربین
  • جنس بدنه آن
  • میزان سرعت چرخش

در این مقاله 2 تا از بهترین توربین های بازار ایران از برند سوکو ساخت چین را به شما معرفی کرده و آن ها را از تمام زوایا با یکدیگر مقایسه کنیم.

نقد و بررسی توربین پوش باتن مدل G01-TP برند SOCO

یکی از محبوب ترین و پرکاربردترین انواع توربین های پوش باتن دندانپزشکی، توربین مدل G01-TP برند سوکو است. این برند تولید و ساخت کشور چین بوده که در این مقاله قصد داریم تا این توربین را به طور کامل بررسی کرده و آن را از تمام زوایا به شما معرفی کنیم.

مشخصات فنی توربین پوش باتن SOCO مدل G01-TP

توربین پوش باتن سوکو در دو نوع دو سوراخه و چهار سوراخه تولید می شود که از نظر میزان فشار هوای خروجی با یک دیگر متفاوت هستند. در مدل دو سوراخه این توربین فشار هوا بین 0.20 تا 0.22 مگاپاسکال و در مدل چهار سوراخه بین 0.25 تا 0.27 مگاپاسکال تنظیم می شود.

سرعت چرخش توربین سوکو

سرعت توربین های دندان پزشکی به طور معمول بین 250000 تا 350000 دور در دقیقه است. در توربین سوکو حداقل میزان سرعت 300000 دور در دقیقه بوده و یکی از پرسرعت ترین توربین های دندانپزشکی محسوب می شود. این سرعت بالا می تواند باعث ایجاد دمای بالا و گرما در ناحیه ترمیم شود. بنابراین در توربین سوکو سوراخی برای خروج آب از نوع اسپری آب تک کاناله تعبیه شده است تا با خنک نگه داشتن محل ترمیم از آسیب زدن به دندان و دهان بیمار جلوگیری شود.

توربین دندانپزشکی سوکو

میزان نویز توربین SOCO

یکی از خطراتی که متوجه دندانپزشکان است اما کمتر به آن اشاره می‌شود خطر از دست دادن شنوایی ناشی از اثرات بلندمدت نزدیکی به صدای توربین با سرعت بالا در طول عمر حرفه‌ای خود است. افزایش سطح صدای توربین همچنین می‌تواند باعث ناراحتی بیمار و افزایش اضطراب وی شود. در سال‌های اخیر، مدل‌های هندپیس جدیدتر با سطوح نویز کمتری در دسترس هستند که در محدوده‌ی 58 تا 71 دسی‌بل (dB) کار می‌کنند .نویز ایجاد شده توسط توربین پوش باتن soco کمتر از 68 دسی بل بوده که به عنوان یکی از کم سرو صدا ترین توربین موجود در بازار شناخته می شود.

نحوه عملکرد توربین پوش باتن سوکو

توربین ها براساس برخورد هوای فشرده به پروانه کاتریج در سرآن، ایجاد دوران و گشتاور می شود.توربین ها، سرعت بالا و قدرت پایینی دارند. کارتریج از یک پروانه، یک محور (شفت)، یک سه نظام و دو بلبرینگ جهت حفظ تعادل و سرعت چرخش تشکیل شده است. هوای فشرده از داخل لوله توربین وارد شده به پروانه برخورد کرده و باعث چرخش کل مجموعه کارتریج می‌شود. کارتریج توربین پوش باتن سوکو مدل G01-TP از نوع Super Torque Head بوده و گشتاور متوسطی دارد.

حالا به سراغ مدل دوم یعنی توربین دندانپزشکی 45 درجه سوکو می رویم. این مدل نیز مانند مدل قبلی غیرنوری، قابل اتوکلاو در دمای 121 و 134 درجه سانتی گراد و دارای اسپری تک کاناله آب می باشد. حال بیایید تا مشخصات فنی آن را با هم بررسی کنیم.

مشخصات فنی توربین 45 درجه G04-M

توربین G04 سوکو دارای زاویه 45 درجه و ایده آل برای دندان های نهفته می باشد و برای دریل دندان های آسیاب یکی از مناسب ترین گزینه های موجود در بازار ایران است. در این مدل از توربین فشار هوا بین 2.5 تا 2.7 اتمسفر بوده و در مدل 4 سوراخه و بدون کوپلینگ به فروش می رسد.

سرعت چرخش توربین 45 درجه Soco

این توربین نیز مانند مدل قبلی دارای سرعت بالای حداقل 300000 دور در دقیقه می باشد و از پر سرعت ترین توربین های بازار است. از مزایای این توربین نسبت به مدل قبلی می توان به سری زاویه دار آن اشاره کرد. با این امکانات می توان درمان دندان ها را با دقت و سرعت بالاتری پیش برد.

توربین 45 درجه برند سوکو

بهتر است بدانید که هرچه اندازه سر توربین کوچک‌تر باشد، دندانپزشک تسلط و دید بهتری نسبت به محیط کار خود بر روی دندان داشته و این امر باعث سهولت کار شما خواهد شد. ارتفاع سری و اندازه فرز نیز نکات مهم دیگری هستند که باید مدنظر قرار گیرند. از این جنبه توربین 45 درجه یکی از بهترین توربین های موجود است زیرا قطر فرز مناسب برای این توربین 1.6 میلی متر بوده و نازک بودن هد این توربین باعث عدم خروج هوا از هد در طی درمان و در نتیجه جلوگیری از بروز هماتوم شده است.

میزان نویز توربین G04-M سوکو

نویز ایجاد شده در توربین 45 درجهsoco  درست مانند مدل قبلیکمتر از 68 دسی بل بوده که یکی از کم سرو صدا ترین توربین موجود در بازار شناخته می شود. هرچه لرزش دستگاه سریعتر باشد، شمار دسی‌بل‌های صدای تولیدشده آن نیز کمتر بوده و درنتیجه کمتر آزاردهنده خواهد بود. بنابراین می توان نتیجه گرفت که این توربین لرزش کمی به نسبت انواع توربین ها دارد.

جنس سازنده توربین سوکو

موادی که در ساخت توربین به کار رفته‌اند نیز از اهمیت بالایی برخوردار هستند. توربین های soco هردو از جنس تیتانیوم ساخته شده اند. از میان فلزات مختلفی که در ساخت توربین‌های دندانپزشکی به کار می‌روند تیتانیوم به دلیل سبکی و مقاومت بالا طرفداران بیش تری دارد. علت این امر آن است که توربین‌ها به کرات و در بازه‌های زمانی طولانی مورد استفاده قرار می‌گیرند و بنابراین هندپیسی که در عین کارایی بالا، وزن پایینی داشته باشد، به گزینه‌ای برتر برای دندانپزشکان تبدیل خواهد شد.

جمع بندی نهایی

خرید توربین دندانپزشکی به عنوان یکی از پرکاربردترین ابزار مطب از حساسیت بالایی برخوردار است. بنابراین در انتخاب توربین‌ها و به طور کلی هندپیس‌های دندانپزشکی بایستی موارد گفته شده را نیز مد نظر داشته باشید. سعی کنید ابزار مورد نیاز خود را از میان محصولاتی برگزینید که از آزمون کیفی میزان دوام سربلند بیرون آمده و بنابراین ارزش هزینه‌ای که می‌کنید را داشته باشند.

در این مقاله دو مورد از محبوب ترین و بهترین توربین های موجود در بازار ایران را به شما معرفی کردیم. برند SOCO تولید کشور چین با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت می باشد که در سال های اخیر جای خود را میان رقبا باز کرده است. توربین های این برند همگی از کیفیت قابل قبول و قیمتی در محدوده 1 میلیون تا 6 میلیون تومان دارند که شما می توانید آن ها را با 9 ماه گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش از وب سایت فروشگاهی یونیت تهیه کنید.

بعد از ایمپلنت دندان چه باید کرد؟

بعد از ایمپلنت دندان چه باید کرد؟

زمان لازم برای ریکاوری و مراقبت های بعد از ایمپلنت کاملا بستگی به تعداد دندان های ایمپلنت شده و بدن هر فردی دارد. اما راه هایی وجود دارند که می توان از طریق آن ها میزان درد بعد ایمپلنت را به حداقل رساند.

مزایای استفاده از دستگاه رادیوگرافی در دندانپزشکی

مزایای استفاده از دستگاه رادیوگرافی در دندانپزشکی

از دستگاه های رادیگرافی دندان معمولا برای تشخیص میزان وخامت مشکلات دندانی و همچنین دیدن نواحی از دندان ها که با چشم غیر مسلح قابل رویت نیستند، استفاده می شود. اما این نواحی و موقعیت ها کدامند؟

چه ارتباطی بین بهداشت دهان و حمله قلبی وجود دارد؟

چه ارتباطی بین بهداشت دهان و حمله قلبی وجود دارد؟

از قدیم الایام این آگاهی وجود داشت که ارتباطی میان سلامت دندان و سلامت بدن وجود دارد. اما امروزه می توان به طور دقیق تری از ارتباط میان این دو صحبت کرد. 

تا به امروز قرص هایمان را اشتباه می خوردیم

تا به امروز قرص هایمان را اشتباه می خوردیم

وقتی قرصی را می خوریم، یک سفر طولانی و پرپیچ و خم در روده و معده را آغاز می کند تا به گردش خون ما برسد. این اتفاق در نهایت میفتد اما آیا وضعیت بدن ما در هنگام خوردن قرص تاثیری در این روند دارد؟

مشکلات رایج دستگاه لایت کیور دندانپزشکی را بشناسید

مشکلات رایج دستگاه لایت کیور دندانپزشکی را بشناسید

نقص فنی و مشکلات متعددی ممکن است برای دستگاه لایت کیور به وجود بیاید که بسیاری از آن ها از آن چیزی که فکر می کنید ساده تر و پیش پا افتاده تر هستند و خود شما می توانید آن ها به راحتی حل کنید، به شرطی که با آن ها آشنایی کامل داشته باشید.