ارتباط آلودگی خاک با بیماری قلبی را جدی بگیرید

مطالعات جدید نشان می دهند که فلزات سنگین، آفت کش ها و پلاستیک های موجود در خاک می تونند برای سلامت قلب انسان مضر باشند. آن ها این آلودگی را از آلودگی هوا خطرناک تر می دانند زیرا با چشم قابل روئت نیست. پروفسور Thomas Munzel، نویسنده این مقاله و عضو تحقیقاتی مرکز پزشکی دانشگاه Mainz آلمان گفت: خطر آلودگی خاک نسبت به هوای آلوده برای سلامتی انسان، کم تر قابل مشاهده است. اما شواهد در حال افزایش نشان می دهد که آلاینده های موجود در خاک ممکن است از طریق مکانیسم های مختلفی از جمله التهاب و اختلال در ساعت طبیعی بدن به سلامت قلب و عروق آسیب بزنند. 

آمار نگران کننده این است که در هر سال حدود 9 میلیون از مرگ و میرها را می توان به آلودگی های هوا و آب و خاک نسبت داد و بیش از 60 درصد از این بیماری ها را، بیماری های مرتبط با قلب و عروق تشکیل می دهند. وی معتقد است که اگرچه آلودگی های قلبی عروقی به ویژه در کشورهای کم درآمد مشکل ساز است چرا که جمعیت آن ها به طور نا متناسبی در معرض این آلاینده های زیست محیطی قرار دارند، اما به دلیل جهانی شدن رو به رشد زنجیره تامین مواد غذایی و ورود این فلزات سنگین به میوه ها و سبزیجات، این موضوع برای تمامی دنیا یک تهدید بزرگ محسوب می شود. 

آلودگی های خاک

این گروه تحقیقاتی معتقدند که ما فقط در معرض یک نوع مشخصی از آلاینده ها قرار نداریم و در واقع باید تاثیر چندین آلاینده مختلف بر روی قلب و عروق بررسی شود. تا آن زمان استفاده از ماسک صورت، فیلتر کردن آب آشامیدنی و خرید مواد غذایی کشت شده در خاک سالم و مطمئن را پیشنهاد می دهند. 

اگر تا به امروز خطرات این آلاینده ها را جدی نگرفته اید بهتر است بدانید که ورود ذرات خاک و گرد و غبار از چین و مغولستان به ژاپن، میزان حمله قلبی و مراجعات به اورژانس را در این کشور 21 درصد افزایش داده است. 

منبع خبر: مقاله Scientists warn of links between soil pollution and heart disease وب سایت انجمن کاردیولوژی اروپا (escardio.org)

 

چه ارتباطی بین بهداشت دهان و حمله قلبی وجود دارد؟

چه ارتباطی بین بهداشت دهان و حمله قلبی وجود دارد؟

از قدیم الایام این آگاهی وجود داشت که ارتباطی میان سلامت دندان و سلامت بدن وجود دارد. اما امروزه می توان به طور دقیق تری از ارتباط میان این دو صحبت کرد. 

بهترین کشورها برای مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان کدامند؟

بهترین کشورها برای مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان کدامند؟

یکی از بزرگ ترین گروه های مهاجر در ایران، پزشکان و دندانپزشکان هستند. اما کدام کشورها بیش تر این قشر را به خود جذب می کند؟ شرایط مهاجرت به خارج از ایران چیست؟

چطور برای بیمار نسخه الکترونیک بنویسیم؟

چطور برای بیمار نسخه الکترونیک بنویسیم؟

از سال 1393 سازمان تامین اجتماعی تغییر بزرگی به نام "نسخه الکترونیک" را در صنعت بیمه کشور ایجاد کرد که جایگزین مناسبی برای دفترچه های کاغذی بیمه شد.

چه قوانین و مقرراتی باید در آزمایشگاه ها رعایت شوند؟

چه قوانین و مقرراتی باید در آزمایشگاه ها رعایت شوند؟

رعایت قوانین و مقررات در آزمایشگاه بسیار ضروری است چون که آزمایشگاه ها همان طور که می توانند مکانی جذاب برای علاقه مندان شیمی باشد، به همان میزان محلی خطرناک و حتی گاهی همراه با آسیب های جبران ناپذیر جسمانی برای افراد حاضر در آن جا هم به حساب می آید.

معرفی فورسپس دندانپزشکی و انواع آن

معرفی فورسپس دندانپزشکی و انواع آن

در دهه های گذشته با پیشرفت علم پزشکی، تمام سعی دندان پزشکان بر ترمیم و بازگرداندن سلامت دندان بوده است. اما گاهی لازم است که دندان کشیده شود و فورسپس دقیقا همان وسیله ای است که دندان پزشک از آن برای کشیدن دندان ها استفاده می کند.