مشاوره خرید و قیمت قلم زیرلثه، ماتریکس بند، آرش کراون

قلم نخ زیر لثه چیست؟

نخ زیر لثه ای یا رترکشن کورد ابزار خاصی در دندانپزشکی است که معمولا برای آماده کردن دندان جهت ترمیم هایی مانند روکش های تمام سرامیکی و لمینت دندان استفاده میشود. در این فرایند نخ زیر لثه ای با ملایمت در زیر لبه های لثه، سالکوس و اطراف دندان تحت درمان قرار داده میشود تا برای روکش ، بریج، لمینت و سایر ترمیم های دندانی آماده شود. برای جایگذاری نخ زیرلثه از ابزاری به نام قلم نخ زیر لثه استفاده می شود.

کاربرد قلم نخ زیر لثه دندانپزشکی چیست؟

عمدتا نخ زیر لثه ای و قلم نخ زیر لثه دندانپزشکی برای کنار زدن بافت لثه از اطراف دندان در حین درمان استفاده می شود تا قالب دقیقی از دندان گرفته شود. لثه ممکن است در حین قالب گیری از دندان، در مسیر مواد قرار گرفته و در شکل قالب تغییر ایجاد نماید اما با کمک این ابزار، لثه کنار زده می شود تا مانعی ایجاد نکند. این کار به دندانپزشک امکان می دهد مستقیما بر دندان متمرکز باشد و نگران حاشیه دندان نباشد.

قیمت قلم نخ زیر لثه 

قلم نخ زیر لثه مانند اکثر قلم های به کار رفته در دندانپزشکی از جنس استیل ضد زنگ ساخته می شوند تا بتوان آن ها را پس از هربار استفاده در اتوکلاو به طور کامل استریل کرد. بنابراین همین موضوع باعث می شود که قیمت آن کمی بالاتر از حد معمول باشد. قلم نخ زیر لثه در بازار های ایران در دو نوع ایرانی و خارجی موجود می باشد که بدیهی ای است که برای انواع خارجی آن باید بهای بالاتری را بپردازید.

خرید قلم نخ زیرلثه

فروشگاه یونیت به عنوان یکی از بزرگ ترین فروشندگان آنلاین تجهیزات و ابزار دندانپزشکی، انواع قلم های زیر لثه را برای شما عزیزان ارائه کرده است که می توانید از طریق همین صفجه پیش رو اقدام به انتخاب و خرید هر یک از آن ها کنید. با خرید از یونیت می توانید از مزایای ارسال سریع و همچنین پشتیبانی همه روزه نیز بهره مند شوید.

آرش کراون دندانپزشکی چیست؟

این وسیله دندانپزشکی برای جدا کردن روکش‌ها، بریج و قطعات پروتزی استفاده می‌شود. همچنین در برابر مواد ضد عفونی کننده مقاوم بوده و به دلیل جنس استیل ضدزنگ خود توانایی قرارگیری در اتوکلاو را دارد. در صورتی که قصد خرید آرش کراون دندانپزشکی را دارید با ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

انواع آرچ کراون دندانپزشکی

آرچ کراون دندانپزشکی در انواع مختلفی تهیه و تولید می شود که پیش از خرید این ابزار بهتر است با انواع آن آشنایی داشته باشید تا بتوانید ابزار درست و کاربردی مورد نظر خود را تهیه کنید. یکی از انواع آرچ کراون دندانپزشکی، آرچ شیار دار مسطح است. این آرچ برای دندان های قدامی کاربرد داشته و برای انواع خلفی قابل استفاده نیست. آرچ ساده نوع دیگری از این ابزار است که فقط برای کراون های دندان های آسیاب کوچک مورد استفاده قرار می گیرد. برای دندان های خلفی از آرچ کراون خم شده و برای برداشتن بریج ها از آرچ کراون مقطعی پیشنهاد می شود.

راهنمای خرید آرچ کراون دندانپزشکی

آرچ کراون ها در انواع دستی، اتوماتیک و نیمه اتوماتیک به بازار عرضه می شوند که پیش از انتخاب آن ها لازم است با مزایا و معایب هریک آشنا شوید. انواع آرچ کراون دستی فنر به صورت دستی توسط دندانپزشک آزاد شده و نیروی ضربه را به سطح مورد نظر وارد می کند. انواع آرچ کراون نیمه اتوماتیک تنها به یک دست برای کار با آن نیاز خواهید داشت. به این صورت که دسته را فشار می دهید و ضربه به ناحیه وارد خواهد شد. اما آرچ کراون های اتوماتیک ابزار خودکاری هستند که برای حذف ترمیم های سیمانی استفاده می شوند. تنها کافیست نوک دستگاه را بر روی لبه دندان قرار دهید. سپس هندپیس آن فعال شده و با ضربه های کوتاه اما مکرر به دندان فشار وارد می کند.

قیمت آرچ کراون دندانپزشکی

آرچ کراون ها ابزاری دقیق، مقاوم و با کاربری آسان هستند که همگی از جنس استیل ضد زنگ ساخته می شوند. همانطور که گفتیم آرچ کراون ها انواع مختلفی دارند و طبیعتا بین آن ها تفاوت قیمت فاحشی دیده خواهد شد. بدیهی است که ابزار اتوماتیک از سایر انواع آن ها گران تر باشد. اما اگر استفاده شما از آرچ کراون زیاد می باشد، پیشنهاد ما به شما خرید آرچ کراون اتوماتیک است. این ابزار برای برداشت ترمیم ها و پروتزها با کم ترین ترومای ممکن ایده آل بوده و در وقت و زمان شما نیز صرفه جویی می کند.

ماتریکس بند دندانپزشکی چیست؟

برخی از انواع نوار ماتریکس دندانپزشکی برای ثابت ماندن در جایگاه خود نیاز به یک ابزار به نام ماتریکس بند دندانپزشکی دارند. این ابزار از جنس استیل ضد زنگ ساخته شده و قابلیت بارها قرارگیری در دستگاه اتوکلاو را دارد. در صورتی که قصد خرید ماتریکس بند دندانپزشکی را دارید، حتما ایم مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

خرید هولدر ماتریکس دندانپزشکی

هولدر ماتریکس یا ماتریکس بند دندانپزشکی با نام نگهدارنده ی یونیورسال با نام نگهدارنده ی تافل مایر نیز شناخته می شود و وسیله ای است که نوار ماتریکس را نگه می دارد. ماتریکس بند، ابزار یا نگهدارنده‌ای است که نوار ماتریکس را موقع ترمیم با آمالگام یا سمان روی سطح داخلی و بیرونی و همچنین در نواحی پروگزیمال (بین دندانی) روی تاج دندان فشرده و محکم نگه می‌دارد و سبب می‌شود تا پس از ترمیم، کانتور دندان با دندان‌های مجاور و لثه همخوانی داشته باشد و همچنین مانع نفوذ و ورود مواد ترمیمی به مرز لثه و دندان در ناحیه مینا می‌گردد.

ماتریکس بندها علاوه بر مدل‌های اطفال و بزرگسال در 3 مدل پرکاربرد تافل مایر، نای استروم و ایووری طبقه بندی می شوند.

دو مدل تافل مایر و ایووری با نوارهای بدون سوراخ و مدل نای استروم با نوارهای سوراخ دار به کار می‌رود. همچنین مدل نای استروم برای دندان‌های چپ و راست هر فک به صورت مجزا قابل استفاده است.

قیمت ماتریکس هولدر در دندانپزشکی 

قیمت ماتریکس هولدر یا ماتریکس بند را عوامل متعددی مانند نوع و شرکت سازنده آن تعیین می کنند. در میان هولدرها نوع نای استروم به دلیل کارایی بالاتری که دارد از قیمت بالاتری نیز برخوردار می باشد. از طرف دیگر ماتریکس هولدرها در بازار ایران در دو نوع ایرانی و خارجی موجود هستند که امروزه با توجه به نوسانات بازار ارز، قیمت انواع ایرانی آن ها با ثبات تر و به صرفه تر می باشد.

فروشگاه یونیت در امر خرید انواع اینسترومنت دندانپزشکی همراه همیشگی شما عزیزان خواهد بود و خرید از یونیت با مزایای ارسال اول رایگان، پشتیبانی عالی، ارسال سریع و ضمانت اصل بودن کالاها برای شما عزیزان تجربه یک خرید آنلاین تجهیزات دندانپزشکی فوق العاده رقم خواهد زد.

مرتب سازی : حذف فیلتر
محدوده قیمت :
فقط کالای موجود
فقط تخفیف دارها
برند :
  • imed
  • ارسال سریع
  • منتخب یونیت
  • برنده کیفیت
selective product