مشاوره خرید و قیمت اسپاتول، اکسکویتور، پلاگر

اسپاتول دندانپزشکی چیست؟

در دندانپزشکی نباید هیچ موادی با دست خالی برداشته شود؛ بنابراین وجود وسیله‌ای برای انجام این کار لازم و ضروری است. اسپاتول در دندانپزشکی دقیقا همین کار را انجام می‌دهد. این ابزار دارای یک سر قاشق مانند برای برداشتن مواد و یک سر که تیغه‌ای پهن دارد برای خرد کردن و خراشیدن مواد استفاده می‌شود است. اسپاتول‌ها جنس‌های مختلفی دارند ولی در ایران عموما از نوع فلزی آن استفاده می‌شود. اسپاتول ها از جنس های مختلف فلزی، پلاستیکی و چینی ساخته می شوند.

راهنمای خرید اسپاتول دندانپزشکی

اسپاتول ها مانند سایر اینسترومنت های دندانپزشکی دارای ساختار ساده ای هستند اما با این حال باز هم لازم است که در هنگام خرید آن به نکاتی توجه کنید. این نکات بسیار ساده هستند و به توجه به جنس، اندازه و مدل اسپاتول خلاصه می شوند. همانطور که گفته شد اسپاتول ها در انواع فلزی، پلاستیکی و چینی ساخته می شوند. نوع های فلزی معمولا از جنس فولاد ضدزنگ هستند که در مقابل آب جوش، اسیدها، بازها و اغلب حلال ها مقاوم هستند. نوع های پلاستیکی عمدتا از جنس های تفلون یا PTFE، پلی استایرن و پلی آمیدی هستند. در ایران عمدتا از نوع فلزی استفاده می شود. اسپاتول های پلی استایرنی معمولا برای کارهای آزمایشگاهی استفاده می شوند که بعد از استفاده دور انداخته می شود. این نوع از این محصول یک بار مصرف هستند.

نکته مهم بعدی در انتخاب و خرید اسپاتول دندانپزشکی دقت به ابعاد و اندازه آن است. نوعی از اسپاتول ها به نام میکرواسپاتول نیز وجود دارد که در واقع همان اسپاتول بسیار کوچک است و برای برداشتن مقادیر خیلی کم از مواد مورد استفاده قرار می گیرد. به طور کلی باید دقت کنید که اسپاتولی را انتخاب کنید که پاسخگوی نیازها و حجم کاری شما باشد.

قیمت اسپاتول دندانپزشکی

قیمت اسپاتول دندانپزشکی موردی نیست که لازم باشد نگران آن باشید. شما می توانید این ابزار را با تنوع قیمتی بسیار بالا در بازار ایران پیدا کنید. برای تخمین قیمت این اینسترومنت کافیست به جنس، ابعاد و شرکت سازنده آن توجه کنید. اسپاتول هایی که از جنس چینی هستند به دلیل متریال گران تر، قیمت بالاتری دارند و انواع پلاستیکی آن ها ارزان ترین نوع اسپاتول در بازارند.

بازار فروش این اینسترومنت در ایران مانند سایر انواع اینسترومنت ها، بیش تر در دست شرکت های پاکستانی و ایرانی می باشد اما می توان با هزینه بیش تر، انواع چینی و آمریکایی آن را نیز تهیه کرد.

اکسکویتور دندانپزشکی چیست؟

از اکسکویتور برای برداشتن پوسیدگی ‌هایی که اغلب نزدیک به اعصاب هستند و گاهی برای برداشتن پانسمان دندان استفاده می ‌شود. نام این ابزار از واژه انگلیسی Excavator به معنی حفر کننده برداشته شده است. سری این اینسترومنت یک میله بلند با سری تیز دقیقا مانند یک قاشق بسیار کوچک است. در عملیات ترمیمی دندان، پیش از قرار دادن ماده آمالگام یا کامپوزیت درون حفره دندان، ابتدا باید پوسیدگی های نزدیک پالپ توسط اکسکویتور که یکی از ابزارهای دستی دندانپزشکی است برداشته شود.

کاربرد اکسکویتور در دندانپزشکی

کاربرد اکسکویتور در دندانپزشکی را می توان به تراشیدن و برداشتن پوسیدگی (به طور خاص پوسیدگی‌های عاج)، پانسمان موقت و مواد کم، جرمگیری دستی دندان، بریدن عاج دندان پوسیده و ... خلاصه کرد. این ابزار یکی از مهم ترین و کاربردی ترین اینسترومنت های دندانپزشکی است.

راهنمای خرید اکسکویتور دندانپزشکی

برای خرید اکسکویتور دندانپزشکی باید حتما به جنس سازنده و اندازه آن توجه ویژه ای داشته باشید. این اینسترومنت معمولا در 4 سایز کوچک، متوسط، بزرگ و بسیار بزرگ تولید می شود و جنس بدنه این ابزار نیز مانند اکثر اینسترومنت های دندانپزشکی از استیل ضدزنگ است تا قابلیت اتوکلاو خود را از دست ندهد. بنابراین پیش از خرید اکسکویتور حتما از اندازه مورد نیاز خود را تعیین کرده و سپس به سراغ انتخاب بهترین نوع اکسکویتور بروید.

از طرفی ممکن است شرکت های مختلف اکسکویتورها را به شکل ها و اسامی مختلفی تولید کنند. به طور مثال نوعی از اکسکویتورها وجود دارند که نامشان اکسکویتور قاشقی است. این ابزار کاربردی مشابه با تمام اکسکویتورها را دارد اما شکل و زاویه آن ها ناحیه مناسب برای استفاده از آن ها را تعیین می کند.

قیمت اکسکویتور دندانپزشکی

اکسکویتور ها درست مانند تمامی اینسترومنت های دیگر دندانپزشکی قیمت نسبتا پایینی دارد و این قیمت پایین به علت عدم پیچیدگی این اینسترومنت است. اکثر اکسکویتورهای موجود در بازار ایران ساخت شرکت های پاکستانی هستند و به علت راحت تر بودن واردات آن ها نسبتا به محصولات چینی، اروپایی و آمریکایی، قیمت پایین تری نیز دارند. این ابزار کیفیت قابل قبولی را با توجه به قیمتشان ارائه می دهند.

پلاگر دندانپزشکی چیست؟

پلاگر دندانپزشکی در واقع یک ابزار کمک کننده هنگام پر کردن حفره ریشه دندان است. پلاگر دندانپزشکی در واقع یک قطعه ساخته شده از جنس استیل است که نوک آن ممکن است به شکل صاف یا نوک تیز باشد. پلاگر دندانپزشکی در اندازه‌های مختلفی تولید می‌شود. به کمک این ابزار، دندانپزشک می‌تواند فرآیند پر کردن دندان با ماده گوتا پرگا را با دقت بالاتری انجام دهد.

راهنمای خرید پلاگر دندانپزشکی

به دلیل اینکه پلاگر دندانپزشکی از جنس استیل ساخته شده و مقاومت بسیار زیادی دارد، معمولاً دچار زنگ زدگی نمی‌شود. این ابزار استحکام و مقاومت زیادی دارد و به راحتی دچار آسیب دیدگی و شکستگی نمی‌شود. این ابزار متناسب با نحوۀ عملکرد دندانپزشک و زاویه نشستن او در مقابل بیمار طراحی شده است. پلاگر دندانپزشکی بسیار سبک بوده و طول آن معمولا 24 الی 25 میلیمتر می باشد. پلاگر دندانپزشکی در چندین سایز مختلف طراحی شده است تا با توجه به نوع دندان بتوان از سایز بندی‌های متفاوت آن استفاده کرد.

بنابراین نیاز است تا با توجه به زاویه کاری، نوع درمان و همچنین اندازه مورد نیاز اقدام به خرید پلاگر دندانپزشکی کنید. این اینسترومنت ها معمولا در تعداد و انواع متنوعی در مطب ها موجود هستند تا در صورت نیاز بتوان از هریک از آن ها استفاده کرد.

قیمت پلاگر دندانپزشکی

پلاگر دندانپزشکی با وجود اینکه یک ابزار کاملاً کاربردی و حرفه‌ای برای دندانپزشکان است، قیمت بسیار پایینی دارد. این ابزار به دلیل سایزبندی‌های مختلفی که دارد، برای دندان‌های آسیاب که فضای بیشتری برای پر کردن ریشه دندان نیاز دارند نیز مناسب است. این ابزار را می توانید از شرکت های معتبر زیادی تهیه کنید اما بیش ترین تنوع آن ها مربوط به شرکت های پاکستانی می باشد. شما عزیزان می توانید از طریق وب سایت یا اپلیکیشن یونیت اقدام به خرید انواع پلاگرهای دندانپزشکی کنید و آن را درب مطب خود تحویل بگیرید.

مرتب سازی : حذف فیلتر
محدوده قیمت :
فقط کالای موجود
فقط تخفیف دارها
برند :
  • imed
  • ارسال سریع
  • منتخب یونیت
  • برنده کیفیت
selective product